Резюме, або працюємо на результат
Питання в тому, на який…
І потрібно, щоб на позитивний.
А позитивним результатом буде запрошення на співбесіду. І тільки.
Чекати, що роботодавець, побачивши резюме, захопиться й одразу прийме Вас на роботу, надто оптимістично.
Головне правило оформлення резюме: малий обсяг тексту та велика інформативність.
Людина вирішує чи варто читати текст за 10-20 секунд. Тому текст повинен читатися зручно.
Тобто:
Формат – сторінка А4 (у крайньому випадку півтори сторінки. Якщо Вам насправді є про що додати). Шрифт – Times або Arial. Розмір – 12 або 14.
Виділення необхідних заголовків – жирним шрифтом.
Інші види оформлення доречні лише в резюме представників творчих спеціальностей.
Є електронні бази, де описані способи складання резюме для молодого спеціаліста.
Існує декілька видів резюме.
Хронологічне резюме передбачає перелік у хронологічному порядку, починаючи з останнього місця роботи, компанії. У яких Ви працювали, позицій. які обіймали, обов’язків, які виконували.
Функціональне резюме робить акцент на Ваших уміннях і функціях (розподілених за тематичними групами), які Ви можете виконувати та виконувати на попередніх роботах. Тому для молодого спеціаліста з невеликим досвідом або без нього – не найдоцільніший вибір.
Окремий вид резюме – комбіноване, в якому прописано навички та вміння і зазначено досвід роботи.
Резюме починається із заголовка.
Як заголовок слід використовувати власні прізвище, ім’я, по батькові, а не «резюме» чи «автобіографія».
Потім потрібно зазначити дату народження та вік. Точну адресу. Контактний телефон (краще мобільний – так менеджеру з персоналу буде легше до Вас додзвонитися). E-mail (назва поштової скриньки складається на основі перших букв імені та прізвища: можна просто прізвище латинськими літерами, можна з додаванням дати народження – менеджер з персоналу одразу розуміє, що Ви серйозна людина, на відміну від різноманітних Nastya_elfe@mail.ru).
Далі слід визначити мету складання: це має бути конкретна посада. Причому саме та, на яку Ви і надсилаєте резюме. За цим пунктом будуть оцінювати, наскільки молодий спеціаліст уявляє собі, чого він прагне і наскільки він упевнений у своєму виборі.
Усе, що Ви зазначите після цього пункту, є обґрунтуванням того, що Ви – дійсно цікавий кандидат на зазначену посаду.
Освіта. Молодому спеціалісту без досвіду роботи краще за все починати з цього пункту вказуючи: дату вступу та закінчення ВНЗ. Його повну назву, спеціальність, факультет. Якщо диплом з відзнакою, це теж приховувати не слід. Додайте також теми дипломних і курсових робіт, назви наукових проектів і конференцій (якщо брали участь у них і якщо вони відповідають сфері діяльності організації чи роботі, яку Ви збираєтеся виконувати).
Також згадайте про курси підвищення кваліфікації, із датами їх проходження, назву організації, де Ви їх проходили, та спеціалізацію. Можете описати, що дало вивчення цього курсу: «розуміння аспектів…; досвід командної роботи; самостійно вивчив…» Так Ви дасте зрозуміти потенційному роботодавцю, як ви формулюєте думки, наскільки вмієте робити висновки та узагальнювати інформацію, як уявляєте собі спеціальність, що передбачається. Звісно, має сенс, якщо підвищення кваліфікації відповідає зазначеній посаді.
Професійний досвід. Як і освіта, вказується, починаючи з останнього місця роботи (у зворотній хронологічній послідовності). Якщо Ви проходили стажування чи практику за спеціальністю, зазначайте їх. Якщо займалися громадською або організаційною роботою, не забудьте і про це. Якщо взагалі немає досвіду – робіть акцент на освіті, навичках, досягненнях та додаткових відомостях.
Професійні навички. Включають: навички роботи з ПК, уміння працювати у спеціальних програмах, володіння іноземними мовами із зазначенням рівня (якщо є сертифікати, зазначте також їх).
Досягнення. Сюди відносять різноманітні виграни гранти, конкурси, нагороди, успішну роботу на виборних посадах.
Додаткова інформація. Сімейний стан, готовність до роботи з ненормованим робочим днем, можливість відряджень і зміни місця проживання (для спеціальностей, де це потрібно).
Особисті якості. Як правило, ці якості ретельно переписують у свої резюме усі здобувачі, тому менеджери з підбору персоналу зараз майже не звертають на них уваги. Якщо є бажання, Ви можете позначити: аналітичний склад розуму, посидючість, акуратність, увага до деталей, вміння працювати з великими обсягами інформації. При цьому будьте готові підтвердити наявність усіх цих якостей на співбесіді. Тобто бухгалтер, якій здатен спізнитися на співбесіду або приховати інформацію, не викличе серйозного ставлення до себе.
Очікувана зарплата. Для молодого спеціаліста не зазначається окремим пунктом.
Коли резюме готове, слід перевірити його таким чином:
- Наскільки відомості відповідають: вимогам компанії; бажаній посаді.
- Наскільки резюме легко читається, чи виділено назви розділів.
- Чи немає орфографічних/пунктуаційних помилок.
- Припустіть: якщо б Ви були роботодавцем, наскільки б Вам сподобалось таке резюме і чи треба ще щось додати.
Поради щодо надсилання резюме.
Коли Ви надсилаєте резюме, у полі «тема листа» введіть назву посади. Для складання резюме краще використовувати мову, якою надруковано текст вакансії.
Використання двох мов в одному резюме не бажане. До листа можна додати супровідний лист, де буде прописано:
- Прізвище адресата (роботодавця); назву організації; поштовий індекс та адресу організації;
- Посаду, на яку претендуєте, та джерело інформації про вакансії;
- Чому Вас цікавить дана робота, організація та посада;
- Обґрунтування своєї кандидатури. Посилаючись на інформацію про трудовий стаж і набутий досвід, що міститься в резюме, поясніть, як Ваш досвід і кваліфікація відповідають цій роботі;
- Стимулювання відповіді, зустрічі/співбесіди.
- Попросіть про співбесіду та зазначте прийнятний для Вас час або повідомте, коли зателефонуєте, щоб дізнатися відповідь.
Бажаємо Вам успіху у пошуках роботи за Вашим покликанням!
Броварський міськрайонний центр зайнятості надає послуги по написанню резюме, звертайтеся за телефоном (04594) 6-64-21