Калитянська громада

Київська область, Броварський район

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Калитянської селищної ради «Про встановлення обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в населенних пунктах Калитянської селищної ради »

Дата: 08.09.2018 12:02
Кількість переглядів: 1064

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ

РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

 

        Відповідно до статей 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень та пропозицій від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань та на виконання Закону  України «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових»,   Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму”,  Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”  відділ економічного розвитку, інвестицій, торгівлі та комунальної власності Виконавчого комітету Калитянської селищної ради виносить на розгляд Калитянської селищної ради проект рішення «Про встановлення обмеження продажу пива (крім безалко-гольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в населенних пунктах Калитянської об'єднаної територіальної громади».

 

       Метою прийняття рішення «Про встановлення обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в населенних пунктах Калитянської об'єднаної територіальної громади» є впорядкування роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом та обмеження щодо їх продажу, усунення порушень громадського порядку у нічний час доби, збереження та зміцнення здоров’я населення, захисту від негативних наслідків споживання алкогольних напоїв, мінімізації соціального, економічного впливу алкоголізму на суспільство, а також зниження рівня злочинності.

 

Розробником цього документу виступає відділ економічного розвитку, інвестицій, торгівлі та комунальної власності Виконавчого комітету Калитянської селищної ради, до якого просимо надсилати пропозиції та зауваження за поштовою адресою: 07420, смт.Калита, пров.Ювілейний,4 Броварського району Київської області або на електронну адресу econ.kalyta@ukr.net,     тел.  68-798.

 

  Проект рішення та аналіз регуляторного впливу буде розміщено на  офіційному веб-сайті Калитянської селищної ради kalytyanska.gromada.org.ua

     

 Зауваження і пропозиції приймаються протягом одного місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акту та відповідного аналізу регуляторного впливу


 

КАЛИТЯНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ  КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

Проект рішення

 

«Про встановлення обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в населенних пунктах Калитянської селищної ради» .

 

У зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органами місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», з метою впорядкування в населенних пунктах Калитянської селищної ради роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, пивом (крім безалкогольного), усунення порушень громадського порядку та зменшення кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння, враховуючи звернення мешканців Калитянської громади на порушення тиші і громадського правопорядку  в нічний час, відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму”, Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання та продажу пива та слабоалкогольних напоїв”, Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, Закону України “Про рекламу”, постанови Кабінету Міністрів України від 30.07.96 №854 “Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями”, постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.06 № 833 “Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення”,  керуючись ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Калитянська селищна рада

ВИРІШИЛА:

1. Обмежити торгівлю пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в населенних пунктах Калитянської селищної ради суб'єктами господарювання, які зареєстровані в установленому порядку, та суб'єктами господарювання, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, отриману згідно з вимогами законодавства, окрім закладів ресторанного господарства (кафе, бари, заклади громадського харчування, ресторани тощо) шляхом заборони їх реалізації з 22:00 до 08:00, щоденно, враховуючи вихідні дні та свята.

           2. Дія цього рішення поширюється на всіх суб’єктів господарювання на території Калитянської селищної ради, незалежно від форм власності, які зареєстровані в установленому порядку і мають ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, отриману згідно з вимогами законодавства.

3. Суб’єктам господарювання, розташованих на території  Калитянської селищної ради рекомендувати інформувати покупців про прийняте Калитянською селищною радою рішення щодо заборони реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива на території населенних пунктів Калитянської селищної ради у період з 22.00 години вечора до 08.00 години ранку щоденно, враховуючи вихідні дні та свята.

  1. Виконавчому комітету Калитянської селищної ради та старостам населенних пунктів  доручити довести вимоги цього рішення до відома всіх суб’єктів підприємницької діяльності на території Калитянської селищної ради, які підпадають під його дію.

      5. Відділу освіти Виконавчого комітету Калитянської селищної ради доручити провести у всіх шкільних навчальних закладах селищної ради роз’яснювальну роботу про шкідливий вплив алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива на організм людини й переваги здорового способу життя.

7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, підприємництва та сфери послуг( Пантась О.І.) та голову селищної ради Христинченка О.В. 

 

 

 

 

 

 

 

Голова                                                  Христинченко О.В.


 

 

Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення Калитянської селищної ради  

«Про встановлення обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в населенних пунктах Калитянської селищної ради »

 

Цей аналіз регуляторного впливу розроблений згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму”, Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”.

 

  1. Визначення проблеми, яку передбачається розв'язати

шляхом державного регулювання.

       Відповідно до положень ст.4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», одним із принципів державної регуляторної політики є ефективність і збалансованість, що передбачають за собою відповідно забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних втрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави та забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави.

        Проект рішення Калитянської селищної ради «Про встановлення обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в населенних пунктах Калитянської селищної ради» розроблений у відповідності до вимог вище вказаних нормативно-правових актів.

Проблеми, які планується розв’язати шляхом прийняття регуляторного акта полягають у збереженні та зміцненні здоров’я дітей та молоді міста.

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

 

Групи

Так

Ні

Громадяни

так

 

Держава

так

 

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

так

 

 

  1. Визначення цілей державного регулювання.

Шляхом державного регулювання пропонується розв’язати проблему щодо зменшення вживання алкогольних напоїв через часове обмеження їх реалізації та забезпеченню законних інтересів життя та здоров’я мешканців міста.

 

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, аргументи щодо переваги обраного способу.

Визначення альтернативних способів

 Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Збереження чинного регулювання

Альтернатива 2

Прийняття даного регуляторного акта

 

3.1. Перша альтернатива не є прийнятною, оскільки у стаціонарних об’єктах торгівлі так і тимчасових спорудах на території міста здійснюється реалізація алкогольних напоїв у нічний час, що призводить до збільшення рівня його споживання населенням, особливо молоддю та неповнолітніми особами.

3.2. Застосування другої альтернативи надасть можливість запровадити здоровий спосіб життя.

 

3.2.1 Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачається

Не передбачається

Альтернатива 2

Можливість запровадження здорового способу життя, особливо серед молоді та неповнолітніх.

Не передбачається

 

3.2.2.Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачається

Не передбачається

Альтернатива 2

Зменшення споживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива серед молоді.

Не передбачається

 

3.2.3.Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Визначення кількості суб’єктів господарювання, що підпадають під регулювання

Показники

всього

Кількість суб’єктів господарювання зареєстрованих у сфері торгівлі, одиниць

72

Кількість суб’єктів господарювання, які підпадають під дію регулювання, один.

4

Питома вага групи у загальній кількості, %

6

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

-

Альтернатива 2

Зменшення споживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива серед молоді.

Запровадження здорового способу життя.

-

 

Витрати на одного суб”єкта господарювання, які виникають внаслідок дії регуляторного акта.

№ п/п

Витрати

За перший рік

За п”ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо,

-

-

2

Податки та збори (зміна розміру податків/ зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/ зборів), гривень

-

-

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

-

-

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

-

-

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

-

-

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

-

-

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

-

-

8

Інше (уточнити), гривень

-

-

9

РАЗОМ (сума рядків: 1+3 + 4 + 5 + 6 +  7 ), гривень

-

-

10

Кількість суб’єктів господарювання,  на яких буде поширено регулювання, одиниць

-

-

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

-

-

 

4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблем)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Не забезпечується досягнення цілей

Альтернатива 2

4

Можливе зменшення споживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива серед молоді.

Запровадження здорового способу життя.

 

Рейтинг результативності

Вигода (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

1

0

Проблема продовжує існувати

Альтернатива 2

4

0

Можливе вирішення проблеми

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/ причини відмови від вибраної альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Існування проблеми

-

Альтернатива 2

Вирішення проблеми

-

 

5. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми.

Даний регуляторний акт призведе до запровадження здорового способу життя. Організаційні заходи для впровадження регулювання:

- розробка регуляторного акта проекту рішення Калитянської селищної ради «Про встановлення обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в населенних пунктах Калитянської селищної ради»;

- забезпечення інформування громадськості про регуляторний акт шляхом його оприлюднення в засобах масової інформації;

- провести громадські слухання з запрошенням фізичних осіб-підприємців,  керівників та спеціалістів Виконавчого комітету Калитянської селищної ради, об’єднаної територіальної громади . Врахувати всі пропозиції та зауваження.

- прийняття рішення на пленарному засіданні сесії селищної ради із врахуванням наданих пропозицій.

Після прийняття регуляторного акта він підлягає оприлюдненню на офіційному сайті Калитянської селищної ради.

Розробка рішення здійснюється за принципами: законності; гласності (відкритості  та загальнодоступності); колегiальностi; урахування пропозицій тощо.

 

6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні

проваджувати або виконувати ці вимоги.

Спеціалісти органу місцевого самоврядування несуть витрати пов’язані з розробкою регуляторного акта, контролем за його виконанням, проведенням аналізу та заходів по відстеженню результативності.

Строк, який займають усі етапи прийняття регуляторного акта (розробка, оприлюднення, аналіз та інші регуляторні процедури) відповідно до плану діяльності Калитянської селищної ради та її Виконавчого комітету, становить 2 місяці. При витраті 1 повного робочого дня в тиждень на кожний етап, за весь термін матимемо – 8 днів на регуляторні процедури. Заробітна плата розробника регуляторного акта за 1 год. становить 41 грн. (для розрахунку використовується розмір середньої заробітної плати спеціаліста відповідної категорії).

Відділ економічного розвитку, інвестицій, торгівлі та комунальної власності Виконавчого комітету Калитянської селищної  ради:

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади(заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання (за рік), гривень

1.Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

 

0,5год.

41

1

4

82,00

2.Поточний

контроль за

суб’єктом

господарювання, що перебуває у сфері регулювання

-

-

-

-

-

3.Підготовка,

затвердження та

опрацювання,реалізація одного окремого акта про порушення

вимог регулювання

-

-

-

-

-

4.Оскарження одного окремого рішення суб’єктами

господарювання

-

-

-

-

-

5.Підготовка звітності за результатами регулювання

-

-

-

-

-

5.Підготовка звітності за результатами

регулювання

-

-

-

-

-

Разом за рік

-

-

-

-

82,00

 

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємства

п/п

Назва державного органу

Витрати на адміністрування регулювання за рік

1

Відділ економічного розвитку, інвестицій, торгівлі та комунальної власності Виконавчого комітету Калитянської селищної  ради

82,0

 

7. Обгрунтування строку дії регуляторного акта.

Термін дії регуляторного акта встановлюється на необмежений термін .

 

8. Визначення показників результативності

Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі показники:

 

Назва показника

2018

2019

кількість суб»єктів господарювання, на які поширюється дія регуляторного акта

4

6

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Базове відстеження результативності дії вказаного регуляторного акта буде здійснюватись через шість місяців з дня набрання чинності.

Повторне відстеження регуляторного акта буде проведено через один рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років за результатами якого можливо здійснити порівняння показників базового та повторного відстеження.

Періодичні відстеження планується здійснювати один раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності буде проведено за вище вказаними показниками.

Після виконання відповідних заходів готуються звіти про результативність регуляторного акта.

 

 

Тест

малого підприємництва (М-тест)

 

1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів підприємництва:

Кількість суб’єктів підприємництва, на яких поширюється регулювання: всього 4 (одиниць);

питома вага суб’єктів підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 6%, (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання”)

 

2. Розрахунок витрат суб’єктів підприємництва на виконання вимог регулювання

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів підприємництва на виконання регулювання

№ п/п

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

0

0

0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

0

0

0

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту підприємництва

0

0

0

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту  підприємництва

0

0

0

5

*Інші процедури (уточнити):

 

 

 

6

Разом, гривень

Формула:(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

0

0

0

7

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик “разом” Х  кількість суб’єктів підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання

0

0

0

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів підприємництва щодо виконання регулювання

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання (0,5 год.) + отримання необхідних форм та заявок(0,5 год.) Х вартість часу суб’єкта  підприємництва (22,41 грн./год.*)

 (*середня заробітна плата на території м.Славута на 1.04.2018 р. –6867 грн. поділити на середню тривалість робочого часу 166 годин/місяць)

0

0

0

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

Витрати часу на розроблення та організацію внутрішніх для суб’єкта господарювання процедур впро-вадження вимог регулювання (2 год.  х  22,41 грн.)

0

­0

0

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

0

0

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів (0 год.) вартість часу суб’єкта підприємництва (0 грн./год.)

0

0

0

13

Інші процедури (уточнити)

_

_

_

14

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

0

0

0

15

Кількість суб’єктів підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

78

78

78 

16

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

0

0

0

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва.

 

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання підприємництва)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

грн./год.

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1.Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

0,5 год.

41,00

(середня заробітна плата спеціаліста відповідної категорії)

1

4

82,00 (середня заробітна плата Х на кількість витрат часу на процедуру Х кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання)

2.

_

_

_

_

_

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

_

_

_

_

_

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

_

_

_

_

_

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

_

_

_

_

_

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

_

_

_

_

_

7. Інші адміністративні процедури (уточнити):

0

0

0

0

0

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

82,00

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

410,00

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів середнього, малого та мікро підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів  підприємництва на виконання регулювання

0

0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів підприємництва щодо виконання регулювання

0

 

0

3

Сумарні витрати суб’єктів підприємництва на виконання запланованого  регулювння

0

0

4

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб’єктів підприємництва

0

0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

82,0

410,0

 

    

 

 

 

 Селищний голова                                                          Христинченко О.В.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь