Аналіз регуляторного впливу Проекту Рішення Калитянської селищної ради «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Калитянської селищної ради»
Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою створення доступних та зручних умов для реалізації та захисту прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб щодо отримання адміністративних послуг повідомляємо, що 27.03.2017 року в мережі Інтернет на офіційному Веб-сайті Калитянської селищної ради опубліковано проект регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проекту рішення Калитянської селищної ради «Про затвердження Регламенту роботи Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Калитянської селищної ради».
Пропозиції та зауваження до проекту регуляторного акту приймаються до «27» квітня 2017 року до Виконавчого комітету Калитянської селищної ради у письмовому або в електронному вигляді за адресами: 07420, смт.Калита, пров.Ювілейний, 4; kalyta-rada@ukr.net, тел.68-3-03.
Аналіз регуляторного впливу
Проекту Рішення Калитянської селищної ради
«Про затвердження Регламенту Центру надання
адміністративних послуг
виконавчого комітету Калитянської селищної ради»
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати
Для отримання адміністративних послуг суб’єкти господарювання та населення вимушені багаторазово звертатись до різних адміністративних органів, іноді навіть у рамках отримання однієї послуги, вистоювати черги в очікуванні прийому відповідними працівниками адміністративних органів та очікувати результат надання адміністративних послуг невизначений період часу. До того ж, іноді, має місце затягування розгляду заяв, клопотань, звернень, що негативно впливає на розвиток підприємництва та сприяє формуванню в суспільстві негативного іміджу влади.
Необхідність прийняття рішення Калитянської селищної ради «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Калитянської селищної ради» дасть змогу розв’язати проблеми та недоліки об’єктивного та суб’єктивного характеру, що створюють значні труднощі для одержувачів адміністративних послуг на території Калитянської об’єднаної територіальної громади :
- відсутність достатньої інформації щодо порядку надання адміністративних послуг;
- необхідність звернення до декількох представників органів, які надають адміністративні послуги для вирішення питань, що передують отриманню кінцевого документа як результату надання адміністративної послуги;
- одержувачу послуг необхідно здійснити багато погоджувальних дій у значної кількості представників органів, які надають адміністративні послуги, що збільшує термін отримання адміністративної послуги;
- відсутність єдиної системи взаємодії представників органів, які надають адміністративні послуги щодо надання адміністративних послуг;
- відсутність відкритої та зрозумілої інформації щодо надання адміністративних послуг.
2. Цілі регулювання
Основною метою проекту є створення зручних і сприятливих умов отримання адміністративних послуг громадянами, суб’єктами господарювання, забезпечення відкритості інформації про діяльність органів виконавчої влади.
Головним завданням прийняття цього акту є: побудова ефективної системи надання адміністративних послуг представниками органів, які надають адміністративні послуги в Калитянській об’єднаній територіальній громаді шляхом створення та функціонування Центру надання адміністративних послуг.
Прийняття цього акту чітко визначить порядок організації роботи та взаємодії суб’єктів звернення, суб’єктів надання адміністративних послуг, органів виконавчої влади, установ, їх посадових та службових осіб, задіяних у забезпеченні організації надання встановленого переліку адміністративних послуг у Центрі надання адміністративних послуг:
- забезпечить можливість отримання суб’єктами господарювання та населенням адміністративних послуг у одному приміщенні у чітко встановлені строки, в комфортних умовах з мінімальними витратами часу на очікування прийому адміністратором та державним реєстратором;
- забезпечить вільний доступ суб’єктам господарювання та населенню до інформації щодо порядку, умов, строків, вартості (у разі платності) адміністративних послуг, в тому числі послуг дозвільного характеру, а також до інформації про стан, хід та результати розгляду заяв, клопотань, звернень у відповідних адміністративних органах;
- виключення випадків виникнення корупційних діянь за рахунок зменшення або відсутності безпосереднього спілкування суб’єктів звернень з представниками адміністративних органів;
- запровадить сучасні форми надання адміністративних послуг та підвищить якість їх надання;
- удосконалить взаємодію виконавчих органів, місцевих дозвільних органів, посадових та службових осіб цих органів у сфері організації надання адміністративних послуг за принципом «організаційної єдності».
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей
Розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:
У разі залишення ситуації без змін досягнення визначених цілей неможливе, так як відсутній чіткий порядок організації роботи та взаємодії учасників Центру надання адміністративних послуг , органів виконавчої влади, установ, їх посадових та службових осіб, задіяних у забезпеченні організації надання переліку адміністративних послуг у Центрі надання адміністративних послуг. Від такої альтернативи необхідно відмовитись.
Розробка та прийняття відповідного нормативного акту на вищому рівні. Таке регулювання буде недосконалим, оскільки Примірний регламент не завжди враховує всі зміни в законодавстві та специфіку населених пунктів, які увійшли до складу об’єднаної територіальної громади. На підставі вищевикладеного можна дійти висновку, що від такої альтернативи необхідно відмовитися.
4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми
Проектом цього регуляторного акту передбачено затвердження «Регламенту Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Калитянської селищної ради», яким передбачено створення зручних умов для отримання послуг громадянами, суб’єктами господарювання, спрощення процедури отримання адміністративних послуг та поліпшення якості їх надання:
- організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень;
- спрощення процедури отримання адміністративних послуг та поліпшення якості їх надання;
- забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання адміністративних послуг, що надаються через адміністратора;
- забезпечення надання адміністративних послуг через адміністратора, шляхом взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг.
Реалізація такого регуляторного акту забезпечить дотримання єдиного прозорого механізму щодо порядку взаємодії в одному приміщенні адміністратора та державного реєстратора при організації надання адміністративних послуг, шляхом їх взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг.
Таким чином, дія цього регуляторного акту дасть змогу відпрацювати чіткий механізм взаємодії адміністратора, державного реєстратора, органів виконавчої влади, установ, їх посадових та службових осіб, задіяних у забезпеченні організації надання адміністративних послуг у Центрі надання адміністративних послуг.
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акту.
На дію цього регуляторного акта можуть вплинути економічна криза – нестабільне матеріальне становище суб’єктів господарювання може призвести до відмови від провадження господарської діяльності. Також негативним фактором можуть бути темпи інфляції, при яких вартість (у разі платності) адміністративних послуг можуть значно підвищитись.
Позитивно на дію цього регуляторного акту може вплинути розвиток сучасних комп’ютерних технологій, який дасть змогу підвищити ефективність та прозорість діяльності Центру надання адміністративних послуг, створити зручні та сприятливі умови для отримання послуг громадянами, суб’єктами господарювання, забезпечить підвищення якості надання адміністративних послуг.
Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акту.
Перевагою впровадження регуляторного акту є спрощення процедури отримання адміністративних послуг та поліпшення якості їх надання. Нагляд та контроль за додержанням вимог акту.
Здійснення контрольного нагляду за додержанням вимог цього регуляторного акту буде здійснюватись виконавчим комітетом Калитянської селищної ради, шляхом проведення базового, повторного та періодичного відстеження.
Звіти по відстеженням даного регуляторного акту будуть надаватись селищному голові для підпису та публікуватись в засобах масової інформації.
6.Очікувані результати від прийняття регуляторного акту.
Аналіз вигод та витрат
Вигоди |
Витрати |
Сфера інтересів держави |
|
- відкритість, прозорість та зрозумілість процедур з надання адміністративних послуг; - дотримання принципу організаційної єдності; - раціональна мінімізація кількості документів та процедурних дій, необхідних для надання адміністративних послуг; - мінімізація черг суб’єктів звернення в адміністративних органах; - вивільнення (збільшення) часу в адміністративних органах для виконання посадових обов’язків стосовно якісного надання адміністративних послуг завдяки мінімізації або повній відсутності прямого спілкування з суб’єктами звернень; - мінімізація корупційної складової; - оперативність вирішення питань, пов’язаних з наданням адміністративних послуг; - налагодження прозорих і партнерських стосунків у співпраці учасників ЦНАП, адміністративних органів та суб'єктів звернень; - формування в суспільстві позитивного іміджу влади. |
На утримання Центру надання адміністративних послуг |
Сфера інтересів суб’єктів господарювання: |
|
- доступність та зручність; - належні умови для очікування та заповнення необхідних документів (бланків, заяв тощо), у тому числі для осіб з обмеженими фізичними можливостями (особливими потребами); - чітке визначення переліку документів, необхідних для отримання відповідної адміністративної послуги; У суб’єктів господарювання додаткові витрати не очікуються - отримання адміністративних послуг у одному приміщенні за принципом організаційної єдності; - мінімізація часу на очікування в черзі; - мінімізація кількості відвідувань ЦНАП для отримання результату надання адміністративної послуги; - можливість отримання бланків заяв за місцем отримання послуги; - отримання у приміщенні ЦНАП консультацій щодо порядку надання адміністративних послуг та допомоги в оформленні документів, необхідних для їх отримання; - вивільнення часу, який раніше витрачався на багаторазові відвідування різних адміністративних органів та перебування в чергах для отримання конкретної послуги; - визначеність та зменшення термінів надання адміністративних послуг; - наявність та доступність інформації про перелік та порядок надання адміністративних послуг; - доступ суб'єктів звернень до інформації про стан, хід та результати розгляду їх звернень. |
У суб’єктів господарювання додаткові витрати не очікуються (у разі безоплатності адміністративних послуг). |
Сфера інтересів громадян: |
|
- доступність та зручність (місце розташування, режим роботи ЦНАП); - належні умови для очікування та заповнення необхідних документів (бланків, заяв тощо), у тому числі для осіб з обмеженими фізичними можливостями (особливими потребами); - чітке визначення переліку документів, необхідних для отримання відповідної адміністративної послуги; - мінімізація часу на очікування в черзі; - мінімізація кількості відвідувань ЦНАП для отримання результату надання адміністративної послуги; - отримання у приміщенні ЦНАП консультацій щодо порядку надання адміністративних послуг та допомоги в оформленні документів, необхідних для їх отримання; - вивільнення часу, який раніше витрачався на багаторазові відвідування різних адміністративних органів та перебування в чергах для отримання конкретної послуги; - визначеність та зменшення термінів надання адміністративних послуг; - наявність та доступність інформації про перелік та порядок надання адміністративних послуг; - доступ суб'єктів звернень до інформації про стан, хід та результати розгляду їх звернень. |
Додаткові витрати не очікуються (у разі безоплатності адміністративних послуг). |
7. Запропонований строк дії регуляторного акту
Даний проект регуляторного акту – Рішення Калитянської селищної ради «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Калитянської селищної ради» є загальнообов’язковим до застосування та може бути використаним протягом необмеженого терміну. Він запроваджується без встановлення обмежень по часу, проте існує ймовірність, що на нього можуть вплинути невизначені зовнішні та внутрішні чинники, передбачити які на сьогодні не є реальними.
Тому, дія даного акту є необмежена до моменту настання факторів, які можуть вплинути на суттєвий зміст цього акту або на його цілі.
8. Визначення показників результативності регуляторного акту
У результаті впровадження регуляторного акту буде досліджуватися та вивчатися:
- кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, на яких буде поширюватися дія акту;
- кількість звернень одержувачів адміністративних послуг, у розрізі суб'єктів господарювання та фізичних осіб;
- кількість адміністративних органів, які за принципом організаційної єдності надають адміністративні послуги у Центрі надання адміністративних послуг;
- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту;
- кількість наданих адміністративних послуг;
- середній термін розгляду звернення;
- кількість скарг одержувачів послуг з приводу порушення порядку та якості надання адміністративні послуг.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності регуляторного акту
З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження результативності цього регуляторного акту буде здійснюватись статистичним методом, шляхом збору та обробки інформації роботи зазначеного Центру та соціологічним методом, шляхом анкетування споживачів адміністративних послуг.
Базове відстеження буде здійснюватися до набрання чинності цим регуляторним актом.
Повторне відстеження результативності регуляторного акту буде проведено через рік з дня набрання чинності регуляторним актом.
Періодичне відстеження результативності проводиться кожні три роки після проведення повторного відстеження результативності регуляторного акту.
КАЛИТЯНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Калитянської селищної ради
Керуючись законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про адміністративні послуги», «Про дозвільну систему в сфері господарської діяльності», з урахуванням Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 р. №588 (зі змінами), рішенням Калитянської селищної ради від __.__.2017 № ____ «Про створення Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Калитянської селищної ради», Калитянська селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Регламент роботи Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Калитянської селищної ради (Додаток №1).
2. Затвердити Графік роботи Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Калитянської селищної ради (Додаток №2).
3. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. №308, здійснювати відстеження результативності цього рішення, за результатами якого надавати селищному голові для підпису відповідні звіти про відстеження результативності регуляторного акта.
4. Офіційно оприлюднити це рішення на сайті Калитянської селищної ради.
5. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного оприлюднення.
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань планування фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку та регуляторної політики.
Голова О.В. Христинченко
Додаток №1
До рішення
Калитянської селищної ради
від _________ № -_____
ПРОЕКТ
РЕГЛАМЕНТ РОБОТИ
Центру надання адміністративних послуг
виконавчого комітету Калитянської селищної ради
1. Загальна частина
1.1. Цей регламент визначає порядок організації роботи центру надання адміністративних послуг Виконавчого комітету Калитянської селищної ради (далі - Центр), порядок дій адміністраторів центру та їх взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг.
1.2. У цьому регламенті терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про адміністративні послуги».
1.3. Надання адміністративних послуг у Центрі здійснюється з дотриманням таких принципів:
верховенства права, у тому числі законності та юридичної визначеності;
стабільності;
рівності перед законом;
відкритості та прозорості;
оперативності та своєчасності;
доступності інформації про надання адміністративних послуг;
захищеності персональних даних;
раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, що вимагаються для отримання адміністративних послуг;
неупередженості та справедливості;
доступності та зручності для суб’єктів звернення.
1.4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про адміністративні послуги», «Про звернення громадян», «Про захист персональних даних», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями Калитянської селищної ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями голови, Положенням про центр Регламентом центру та іншими нормативно-правовими актами.
2. Вимоги до приміщення, в якому розміщується Центр
2.1. Центр розміщено в центральній частині селища Калита.
На вході до приміщення розміщуються вивіска з найменуванням Центру та табличка з інформацією про його місцезнаходження, графік роботи тощо.
Графік роботи Центру, віддалених місць для роботи адміністраторів такого центру (в разі їх утворення) затверджується Калитянською селищною радою, з урахуванням вимог Закону України «Про адміністративні послуги».
Вхід до Центру облаштований пандусом для осіб з обмеженими фізичними можливостями.
На прилеглій до Центру території передбачено місце для безоплатної стоянки автомобільного транспорту суб’єктів звернення. На прилеглих вулицях розміщено вказівники, на яких зазначається місце розташування центру.
2.2. Приміщення Центру, за потреби, поділяється на відкриту та закриту частини. У відкритій частині здійснюється прийом, консультування, інформування та обслуговування суб’єктів звернення працівниками Центру. Суб’єкти звернення мають безперешкодний доступ до такої частини Центру.
Відкрита частина включає місце (місця) для: очікування та інформування суб’єктів звернення, а також для прийому та обслуговування.
Відкрита частина розміщується на першому та за потреби, додатково на другому поверхах будівлі.
Закрита частина призначена виключно для опрацювання документів, пошти, надання консультацій та здійснення попереднього запису суб’єктів звернення на прийом за допомогою засобів телекомунікації (телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку), а також збереження документів, справ, журналів обліку/реєстрації (розміщення архіву).
Вхід до закритої частини Центру, якщо вона розташована відокремлено від відкритої частини, суб’єктам звернення забороняється.
2.3. У Центрі створюється сектор інформування (рецепція) або визначається працівник (працівники) відповідальні за перший контакт з суб’єктами звернення, їх загальне інформування та консультування з питань роботи Центру.
У Центрі для інформування суб’єктів звернення та очікування забезпечується:
розміщення інформаційних стендів, а також у разі можливості - інформаційні термінали в зручному для перегляду місці, що містять актуальну, вичерпну інформацію, необхідну для одержання адміністративних послуг.
облаштування місцями для очікування (не менше 10), а також столами, стільцями та канцелярськими товарами для заповнення суб’єктами звернення необхідних документів.
Для висловлення суб’єктами звернень зауважень і пропозицій щодо якості надання адміністративних послуг Центр облаштовується відповідною скринькою та книгою відгуків і пропозицій, яка розміщується на видному та у доступному місці. Суб’єкти надання адміністративних послуг та керівник Центру проводять щорічний аналіз таких зауважень і пропозицій, за результатами яких вживають відповідні заходи.
Для оплати адміністративного збору в будівлі селищної ради розміщені відділення ПАТ «Ощадбанк» та УДППЗ «Укрпошта».
2.4. Робочі місця адміністраторів для прийому суб’єктів повинні бути облаштовані за принципом відкритості і мати інформаційну табличку із зазначенням номера такого місця. Додатково розміщується інформація про прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника.
2.5. Відкрита частина Центру достатня для забезпечення зручних та комфортних умов для прийому суб’єктів звернення і роботи адміністраторів центру, загальна площа якої становить 69,55 кв.м.
2.6. На інформаційних стендах розміщується інформація про:
найменування Центру, його місцезнаходження та місцезнаходження віддалених місць для роботи адміністраторів Центру (в разі їх утворення), номери телефонів для довідок, факсу, адресу веб-сайту, електронної пошти;
графік роботи Центру (прийомні дні та години, вихідні дні), віддалених місць для роботи адміністраторів Центру (в разі їх утворення);
перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, віддалені місця для роботи адміністраторів Центру (в разі їх утворення), та відповідні інформаційні картки адміністративних послуг;
строки надання адміністративних послуг;
бланки заяв та інших документів, необхідних для звернення за отриманням адміністративних послуг, а також зразки їх заповнення;
платіжні реквізити для оплати платних адміністративних послуг;
супутні послуги, які надаються в приміщенні Центру;
прізвище, ім’я, по батькові керівника Центру, контактні телефони, адресу електронної пошти;
користування інформаційними терміналами та автоматизованою системою керування чергою (у разі їх наявності);
положення про Центр;
регламент Центру,
2.7. Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, віддалені місця для роботи адміністраторів Центру (в разі їх утворення) розміщено на інформаційних стендах, у доступному та зручному для суб’єктів звернення місці. Адміністративні послуги в переліку згруповано за суб’єктами надання адміністративних послуг.
2.8. Особам з обмеженими фізичними можливостями забезпечується вільний доступ до інформації, у спосіб який є зручним для таких осіб (за можливості, шляхом розміщення буклетів, інформаційних листів на стендах, інших необхідних матеріалів, надрукованих шрифтом Брайля або розміщенням голосової інформації та відеоінформації).
2.9. Для зручності суб’єктів звернень у Центрі, відповідно до узгоджених рішень (з визначенням графіку та інших умов), здійснюють прийом представники: Пенсійного фонду України, суб’єктів надання послуг елекро-, газо-, комунальних підприємств, а також працівники структурних підрозділів виконавчого комітету Ради (за необхідністю).
3. Інформаційна та технологічна картки адміністративних послуг
3.1. Інформація для суб’єкта звернення щодо надання адміністративних послуг подається в інформаційних картках адміністративних послуг, а порядок розгляду і вирішення справ щодо надання конкретних адміністративних послуг – у технологічних картках.
3.2. Інформаційні і технологічні картки адміністративних послуг розробляються суб’єктами надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу та затверджуються відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» та вимог до підготовки технологічної картки адміністративної послуги, що затверджені Кабінетом Міністрів України, а також інших нормативно-правових актів, які регламентують надання адміністративних послуг.
3.3. Керівник Центру має право вносити суб’єктові надання адміністративної послуги пропозиції щодо необхідності внесення змін до затверджених інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг.
3.4. У разі внесення змін до законодавства щодо надання адміністративної послуги суб’єкт її надання своєчасно інформує про це орган, що утворив Центр, а також керівника Центру, готує пропозиції щодо внесення змін до переліку послуг, які надаються через Центр, інформаційних та/або технологічних карток адміністративних послуг згідно із законодавством.
4. Інформування суб’єктів звернення
4.1. Калитянська селищна рада та її виконавчий комітет забезпечує роботу окремого розділу Центру на своєму веб-сайті, де розміщується інформація про роботу Центру, а також відомості про місце розташування Центру, найближчі зупинки громадського транспорту, під’їзні шляхи, інша корисна для суб’єктів звернення інформація.
4.2. Інформація, яка розміщується в приміщенні Центру та на веб-сайті, повинна бути актуальною і вичерпною. Інформація на веб-сайті має бути зручною для пошуку та копіювання.
4.3. Суб’єктам звернення, які звернулися до Центру з використанням засобів телекомунікаційного зв’язку (телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку), забезпечується можливість отримання інформації про надання адміністративних послуг центром у спосіб, аналогічний способу звернення.
5. Керування чергою в центрі
5.1. З метою забезпечення зручності та оперативності обслуговування суб’єктів звернення у Центрі вживаються заходи для запобігання утворенню черги, а у разі її утворення - для керування чергою.
5.2. У Центрі здійснюється попередній запис суб’єктів звернення на прийом до адміністратора на визначену дату та час. Попередній запис здійснюється шляхом особистого звернення до Центру. Прийом суб’єктів звернення, які зареєструвалися шляхом попереднього запису, здійснюється у визначені керівником Центру години.
5.3. Центр може здійснювати керування чергою в інший спосіб, гарантуючи дотримання принципу рівності суб’єктів звернення.
6. Прийняття заяви та інших документів у центрі
6.1. Прийняття від суб’єкта звернення заяви та інших документів, необхідних для надання адміністративної послуги (далі - вхідний пакет документів), та повернення документів з результатом надання адміністративної послуги (далі - вихідний пакет документів) здійснюється виключно в Центрі або віддалених місцях для роботи адміністраторів такого центру (в разі їх утворення).
Прийняття заяв для отримання адміністративних послуг від фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, здійснюється незалежно від реєстрації їх місця проживання, крім випадків, передбачених законом.
Заяви від юридичних осіб приймаються за місцезнаходженням таких осіб або у випадках, передбачених законом, за місцем провадження діяльності або місцезнаходженням відповідних об’єктів, якщо інше не встановлено законом.
6.2. Прийняття від суб’єктів господарювання заяви про видачу документів дозвільного характеру та документів, що додаються до неї, декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства, видача (переоформлення, видача дублікатів, анулювання) документів дозвільного характеру, які оформлені регіональними та місцевими дозвільними органами, та зареєстрованих декларацій здійснюються відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
6.3. Суб’єкт звернення має право подати вхідний пакет документів у Центрі (віддаленому місці для роботи адміністратора центру (в разі його утворення)) особисто, через уповноваженого представника, надіслати його поштою (рекомендованим листом з описом вкладення) або в передбачених законом випадках за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку.
6.4. У разі коли вхідний пакет документів подається уповноваженим представником суб’єкта звернення, пред’являються документи, що посвідчують особу представника та засвідчують його повноваження.
6.5. Адміністратор Центру перевіряє відповідність вхідного пакета документів інформаційній картці адміністративної послуги, у разі потреби надає допомогу суб’єктові звернення в заповненні бланка заяви. У разі коли суб’єкт звернення припустився неточностей або помилки під час заповнення бланка заяви, адміністратор повідомляє суб’єктові звернення про відповідні недоліки та надає необхідну допомогу в їх усуненні.
6.6. Заява, що подається для отримання адміністративної послуги, повинна містити дозвіл суб’єкта звернення на обробку, використання та зберігання його персональних даних у межах, необхідних для надання адміністративної послуги.
6.7. Адміністратор Центру складає опис вхідного пакета документів, у якому зазначаються інформація про заяву та перелік документів, поданих суб’єктом звернення до неї, у двох примірниках.
6.8. Суб’єктові звернення надається примірник опису вхідного пакета документів за підписом і з поставленням печатки (штампа) відповідного адміністратора Центру, а також відмітки про дату та час його складення. Другий примірник опису вхідного пакета документів зберігається в матеріалах справи, а у разі здійснення в Центрі електронного документообігу - в електронній формі.
6.9. Адміністратор Центру під час отримання вхідного пакета документів зобов’язаний з’ясувати прийнятний для суб’єкта звернення спосіб його повідомлення про результат надання адміністративної послуги, а також спосіб передачі суб’єктові звернення вихідного пакета документів (особисто, засобами поштового або телекомунікаційного зв’язку), про що зазначається в описі вхідного пакета документів у паперовій та/або електронній формі.
6.10. Адміністратор Центру здійснює реєстрацію вхідного пакета документів шляхом внесення даних до журналу реєстрації (у паперовій та/або електронній формі). Після внесення даних справі присвоюється номер, за яким здійснюється її ідентифікація та який фіксується на бланку заяви і в описі вхідного пакета документів.
6.11. У разі коли вхідний пакет документів отримано засобами поштового зв’язку і він не містить інформації про прийнятний для суб’єкта звернення спосіб його повідомлення, адміністратор Центру не пізніше наступного робочого дня надсилає суб’єктові звернення опис вхідного пакета документів електронною поштою (та/або його відскановану копію) чи іншими засобами телекомунікаційного зв’язку.
6.12. Якщо під час прийняття вхідного пакету документів адміністратор виявив факт відсутності одного чи кількох документів, необхідних для отримання адміністративної послуги (передбаченого законом та відповідною інформаційною карткою адміністративної послуги) та / або очевидну помилку, неточність чи неповноту відомостей, адміністратор за вибором суб’єкта звернення повертає документи суб’єктові звернення без реєстрації для усунення недоліків, за можливості – надає допомогу в їх усуненні, або реєструє вхідний пакет документів з недоліками.
6.13. При реєстрації вхідного пакету з недоліками суб’єкт звернення одночасно повідомляється про потребу усунення вказаних недоліків та попереджається про ймовірність негативного рішення у випадку їх не усунення. Якщо суб’єкт звернення надсилає вхідний пакет документів засобами поштового зв’язку, він інформується про виявлені недоліки у відповідному повідомленні – описі вхідного пакету документів, а за можливості також повідомляється телефоном.
6.14. Всі додаткові документи, в тому числі документи на заміну, подаються суб’єктом звернення лише через Центр/адміністратора із фіксацією цих дій в матеріалах справи та журналі реєстрації. При цьому суб’єктові звернення видається доповнений опис вхідного пакету документів (на заміну) або вносяться зміни у раніше виданий опис. Внесення додаткових документів та/або документів на заміну підтверджується підписом суб’єкта звернення (уповноваженого представника).
6.15. У випадку неусунення суб’єктом звернення недоліків вхідного пакету документів, рішення у справі приймається на основі наявних документів відповідно до закону.
6.16. Після реєстрації вхідного пакета документів адміністратор Центру формує справу у паперовій та/або електронній формі та в разі потреби здійснює її копіювання та/або сканування.
6.17. Інформацію про вчинені дії адміністратор Центру вносить до листа про проходження справи у паперовій та/або електронній формі (крім випадків, коли адміністратор є суб’єктом надання адміністративної послуги). Лист про проходження справи також містить відомості про послідовність дій (етапів), необхідних для надання адміністративної послуги, та залучених суб’єктів надання адміністративних послуг.
6.18. У разі якщо суб’єкт надання адміністративних послуг надає адміністративні послуги безпосередньо через свого представника, закріпленого в Центрі, заява та документи, що додаються до неї реєструються в окремому журналі, затвердженої форми.
7. Опрацювання справи (вхідного пакета документів)
7.1. Після вчинення дій, передбачених пунктом 6 цього Регламенту, адміністратор Центру зобов’язаний невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з урахуванням графіка роботи суб’єкта надання адміністративної послуги, надіслати (передати) вхідний пакет документів суб’єктові надання адміністративної послуги, до компетенції якого належить питання прийняття рішення у справі, про що робиться відмітка в листі про проходження справи із зазначенням часу, дати та найменування суб’єкта надання адміністративної послуги, до якого її надіслано, та проставленням печатки (штампа) адміністратора, що передав відповідні документи.
7.2. Передача справ у паперовій формі від Центру (віддаленого робочого місця (в разі утворення) до суб’єкта надання адміністративної послуги здійснюється не менше ніж один раз протягом робочого дня, шляхом доставки працівником Центру, надсилання відсканованих документів з використанням засобів телекомунікаційного зв’язку або в інший спосіб.
7.3. Після отримання справи суб’єкт надання адміністративної послуги зобов’язаний внести запис про її отримання із зазначенням дати та часу, прізвища, імені, по батькові відповідальної посадової особи до листа про проходження справи.
7.4. Виконавець зобов’язаний вирішити справу у строки, визначені технологічною карткою адміністративної послуги і не пізніше наступного робочого дня з моменту вирішення справи, сформувати вихідний пакет документів та направити його до Центру, про що він зазначає в журналі або електронному реєстрі.
7.5. Адміністратор Центру у день надходження результату вирішеної справи (адміністративної послуги) здійснює реєстрацію вихідного пакету документів шляхом внесення відповідних відомостей в журнал або електронний реєстр.
7.6. Адміністративна послуга, що потребує декількох дій (етапів) для її вирішення та дозволяє (передбачає) паралельне опрацювання справи двома і більше структурними підрозділами (виконавчими органами), суб’єкт надання адміністративних послуг забезпечує проходження цих дій (етапів) у встановленому порядку відповідно до технологічної картки адміністративної послуги без участі суб’єкта звернення – шляхом міжвідомчої взаємодії (в тому числі, за можливості, із застосуванням електронного документообігу). Для цього матеріали справи чи їх копії у паперовій та/або електронній формі одночасно передаються та/або надсилаються усім залученим виконавцям. Зведення матеріалів справи здійснюється виконавцем (суб’єктом надання адміністративної послуги), що ухвалює (або готує) кінцеве рішення у справі.
7.7. Суб’єкт надання адміністративної послуги, за потреби, отримує документи або інформацію, що перебувають у володінні інших адміністративних органів, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління. Таке отримання здійснюється за умови наявності в матеріалах справи згоди (дозволу) суб’єкта звернення на збирання, використання та зберігання його персональних даних у межах, необхідних для надання адміністративної послуги.
7.8. Виконавець зобов’язаний розглянути справу та прийняти по ній рішення у строки, визначені законом та зафіксовані у технологічній картці адміністративної послуги.
7.9. Контроль за дотриманням виконавцем (виконавцями) терміну розгляду справи та прийняття рішень здійснюється адміністраторами, відповідно до розподілу обов’язків керівником Центру.
У разі виявлення факту (фактів) порушення щодо розгляду справи (вимог щодо термінів надання адміністративної послуги згідно технологічної картки тощо) або вимог діючого законодавства в процесі надання адміністративної послуги посадовою чи службовою особою суб’єкта надання адміністративної послуги адміністратор зобов’язаний невідкладно інформувати про це керівника Центру.
7.10. Суб’єкт надання адміністративної послуги зобов’язаний:
своєчасно інформувати Центр про перешкоди у дотриманні строку розгляду справи та прийнятті рішення, інші проблеми, що виникають під час розгляду справи;
надавати інформацію на усний або письмовий запит (у тому числі шляхом надсилання на адресу електронної пошти) адміністратора Центру про хід розгляду справи.
7.11. У разі, якщо в ході вирішення справи виявлено підстави для прийняття негативного (повністю або частково відмовного) для суб’єкта звернення рішення, виконавець повинен врахувати, чи може отримання від суб’єкта звернення додаткових пояснень, інформації, документів позитивно вплинути на зміст цього рішення, та відповідно – забезпечити право суб’єкта звернення на участь у процесі розгляду справи та прийняття рішення. Будь-яке додаткове витребування та отримання пояснень, інформації, документів від суб’єкта звернення здійснюється лише через Центр.
8. Передача вихідного пакета документів суб’єктові звернення
8.1. Суб’єкт надання адміністративної послуги невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня після оформлення результату надання адміністративної послуги, формує вихідний пакет документів та передає його до Центру (віддаленого місця для роботи адміністратора центру (в разі його утворення)), про що зазначається в листі про проходження справи.
8.2. Адміністратор Центру невідкладно у день надходження вихідного пакета документів повідомляє про результат надання адміністративної послуги суб’єктові звернення у спосіб, зазначений в описі вхідного пакета документів, здійснює реєстрацію вихідного пакета документів шляхом внесення відповідних відомостей до листа про проходження справи, а також до відповідного реєстру в паперовій та/або електронній формі.
8.3. Вихідний пакет документів передається суб’єктові звернення особисто під підпис (у тому числі його уповноваженому представникові) у разі пред’явлення документа, що посвідчує особу та/або засвідчує його повноваження, або у випадках, передбачених законодавством, передається в інший прийнятний для суб’єкта звернення спосіб.
Інформація про дату отримання вихідного пакета документів суб’єктом звернення зазначається в описі вхідного пакета документів або в іншому документі, визначеному органом, що утворив центр, і зберігається в матеріалах справи.
8.4. У разі незазначення суб’єктом звернення зручного для нього способу отримання вихідного пакета документів або його неотримання в центрі протягом двох місяців відповідні документи надсилаються суб’єктові звернення засобами поштового зв’язку. У разі відсутності відомостей про місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта звернення та іншої контактної інформації вихідний пакет документів зберігається протягом тримісячного строку в Центрі, а потім передається для архівного зберігання.
8.5. У разі коли адміністративна послуга надається невідкладно, адміністратор Центру реєструє інформацію про результат розгляду справи в журналі (у паперовій та/або електронній формі), негайно формує вихідний пакет документів та передає його суб’єктові звернення.
8.6. Відповідальність за несвоєчасне та неналежне надання адміністративних послуг несуть суб’єкти надання таких послуг та в межах повноважень адміністратори і керівник Центру.
8.7. У Центрі зберігається інформація про кожну надану адміністративну послугу/справу у паперовій формі (ксерокопія) та/або електронній формі (скановані документи): заява суб’єкта звернення, результат надання адміністративної послуги. Всі матеріали справи зберігаються у суб’єкта надання адміністративної послуги.
9. Відповідальність
9.1. Відповідальність за несвоєчасне та неналежне надання адміністративних послуг несуть суб’єкти надання таких послуг та в межах повноважень адміністратори і керівник Центру.
9.2. Шкода, заподіяна фізичним або юридичним особам посадовими особами, уповноваженими відповідно до закону надавати адміністративні послуги, адміністраторами внаслідок їх неправомірних діянь, відшкодовується у встановленому законом порядку.
Додаток №2
до рішенням сесії
Калитянської селищної ради
від___________№_____
Графік роботи
Центру надання адміністративних послуг
Виконавчого комітету Калитянської селищної ради
Понеділок |
з 8-00 до 17-00 год. |
Вівторок |
з 8-00 до 17-00 год. |
Середа |
з 8-00 до 17-00 год. |
Четвер |
з 8-00 до 17-00 год. |
П’ятниця |
з 8-00 до 17-00 год. |
Вихідний день: субота, неділя