Нові інформаційні сервіси Фонду: швидко, зручно, ефективно
Поліпшення якості обслуговування громадян – одне з ключових завдань Пенсійного фонду України, для виконання якого створюються сучасні сервіси та можливості: онлайн-довідки та смс-інформування.
Основою інноваційних змін став модернізований Реєстр застрахованих осіб, який адмініструє Пенсійний фонд України. У цьому реєстрі на кожного працюючого та пенсіонера заведена індивідуальна облікова картка, в якій відображена вся інформація про заробітну плату людини та різні соціальні виплати, з яких сплачено страхові внески, страховий стаж, розмір пенсії тощо.
Таку інформацію можна отримати, зареєструвавшись на Веб-порталі електронних послуг Фонду. Зробити це можна двома способами: за логіном і паролем, які видають фахівці в територіальних підрозділах Фонду, або електронним цифровим підписом. Більш надійним є використання електронного цифрового підпису (ЕЦП), тоді не треба приходити до Фонду особисто, аби отримати логін і пароль. ЕЦП можна отримати у сертифікованих центрах видачі ключів (Державної фіскальної служби, органів юстиції тощо), перелік яких є на Веб-порталі. Такий спосіб входу потрібен для ідентифікації особи та захисту її особистих даних.
У персональному кабінеті на Веб-порталі кожен отримує доступ до багатьох опцій. Зокрема, найманий працівник може дізнатися розмір свого страхового стажу та чи сплачуються за нього страхові внески роботодавцем. Окрім того, зі свого кабінету можна подати звернення до органів Фонду, записатися на прийом, переглянути свою електронну пенсійну справу, якщо пенсію уже призначено.
Довідки з підтвердженням QR-кодом
Нещодавно Пенсійний фонд України запровадив новий сервіс із надання електронних документів з підтвердженням QR-кодом. Послуга доступна для користувачів Веб-порталу Пенсійного фонду України, які увійшли на портал за допомогою ЕЦП. Це сучасне нововведення дозволяє громадянам не виходячи з дому отримувати такі електронні документи:
- довідку про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії);
- довідку про доходи пенсіонера для призначення субсидій, що містить дані про розмір пенсії без урахування видів виплати;
- індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5), що містить інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками;
- витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що містить дані про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати; дані про набутий страховий стаж; відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу; відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків; дані пенсійної справи; відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Зазначені електронні документи дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання адміністративних послуг, посольствах, консульських та банківських установах, органах фіскальної та виконавчої служб, територіальних органах міграційної служби, тощо.
Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через Веб-портал Пенсійного фонду України у розділі «Верифікація виданих документів» шляхом введення перевірочного коду документу, який міститься одразу під QR-кодом.
Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою Фонду.
Послуга смс-інформування
До нових сервісів обслуговування громадян належить також смс-інформування, за допомогою якого Пенсійний фонд України інформує про всі зміни, які відбуваються в пенсійній справі, а кожного працюючого щомісячно повідомляє про сплату єдиного соціального внеску та зарахування страхового стажу, що є інструментом контролю за своїм роботодавцем. Відсутність повідомлення про зарахування страхового стажу, необхідного для призначення пенсії, є приводом для звернення до свого роботодавця (підприємства) для з’ясування причин. Головне в цьому процесі – оперативність, адже, з плином часу, питання, які можна вирішити зараз, не завжди вдається врегулювати в майбутньому, коли роботодавець, наприклад, вже ліквідований, а підтверджуючі документи відсутні.
Зареєструватись на отримання повідомлення можна двома способами: за особистим зверненням до ПФУ, надавши відповідну заяву або самостійно налаштувавши сервіс. Відеоінструкцію із самостійного налаштування сервісу смс-повідомлення можна переглянути на інформаційній сторінці Веб-порталу в розділі «Новини».